Geoblog.pl    qkiss1    Podróże    2008 Egipt    Lecimy do Hurghady :-)

Lecimy do Hurghady :-)

Polska, Poznań

Zdecydowalismy sie na First Minute z biura podróży (którego nie bede tutaj za free reklamował). Jest to nasza pierwsza wspólna podróż na inny kontynent i pierwsza wspólna z biura podróży. Trochę jeszcze brakuje nam doświadczenia, żeby organizować sobie takie wyprawy samemu, więc decydujemy się na biuro.
Z tego co się dowiedziałem najpopularniejsze w Egipcie są Hurghada i Sharm El Sheikh. Pod wszystkimi względami Sharm wypada (podobno) lepiej. Jest tam ładniej, czyściej, mieszkańcy są mniej zaczepni, hotele są lepszej jakości, itd. Hurghada ma jednak ten plus że łatwiej się z niej dostać do takich miejsc jak Luksor, Kair i Giza. Z Sharm bliżej jest do Jerozolimy niz Luksoru. Dodatkowo w Hurghadzie ładniejsze są rafy koralowe (też podobno :-) ).
W skrócie możnaby powiedzieć że Sharm El Sheik jest bardziej lansiarski a Hurghada bardziej dzika.
Nie mamy zamiaru leżeć na plaży 7 dni i się opalać. Piramidy, nurkowanie, Luksor - taki jest plan :-) ...